Det er synd, for indholdet er tit ret relevant for mange af os, men desværre er den helt gal med formen, som ligner noget fra det forrige årtusinde. I RUC’s nyhedsbrev er der intet gjort for, at modtageren skal finde det bare en lille smule interessant.
På den måde harmonerer nyhedsbrevet meget dårligt med den historie, universitetet gerne vil fortælle om sig selv. Og ikke mindst med de kreative uddannelser, RUC er kendt for at udbyde.
For et års tid siden skrev jeg noget lignende det ovenstående til RUC’s kommunikationsafdeling. Her fik jeg en mail retur om, at de var glade for min feedback, og at de var opmærksomme på de ting, jeg påpegede. Siden da er farven i toppen af nyhedsbrevet gået fra blågrøn til pastelgrøn, men ellers ser nyhedsbrevet ud, som da jeg begyndte på RUC i 2014. Jeg vil derfor igen opfordre kommunikationsafdelingen til at give nyhedsbrevet den tiltrængte makeover, det har brug for, så det kan få lidt mere opmærksomhed fremover.